Thursday, April 2, 2009

HERE I AM .....



Here I am - this is meThere's no where else on earth I'd rather beHere I am - it's just me and youAnd tonight we make our dreams come trueIt's a new world - it's a new startIt's alive with the beating of young heartsIt's a new day - it's a new planI've been waiting for youHere I amHere we are - we've just begunAnd after all this time - our time has comeYa here we are - still goin' strongRight here in the place where we belongHere I am - this is meThere's no where else on earth I'd rather beHere I am - it's just me and youAnd tonight we make our dreams come trueHere I am - next to youAnd suddenly the world is all brand newHere I am - where I'm gonna stayNow there's nothin standin in our wayHere I am - this is me
Bukan senang untuk menjadi diri sendiri, selama ini aku cuba menjadi yang terbaik dalam hidup aku. Namun aku takut untuk melaluinya kerana terlalu banyak cabaran untuk dilalui. Tapi aku harus ingat bahawa aku adalah aku dan yang terbaik hanyalah datang dari NYA dan juga usaha aku sendiri. Aku cuba untuk menjadi yang terbaik pada semua orang tapi mampukah aku untuk meneruskan kebaikan itu jika kebaikan ku selama ini tidak dihargai.Tapi tak salahkan untuk mencuba melakukan yang terbaik dan sentiasa dikenang oleh insan-insan yang menghargai kebaikan dan pengorbanan kita selama ini. Insya Allah aku akan cuba lakukannya. Seharusnya aku lebih yakin dengan tindakan aku sendiri. Jangan sesekali mengalah kepada nasib. Kini aku lebih tahu akan kehendak diriku bukan orang lain dan seandainya aku tewas dengan percaturan hidup ini aku perlu bangun segera untuk melawan segala apa yang datang pada aku.Aku yakin bahawa kehidupan aku lebih bermakna jika aku yakin pada jiwa dan naluri aku ini, selama mana pun aku berdiri dan selama mana pun aku membawa diri ini aku seharus lebih tabah dan cekal untuk hadapinya. Setelah lama aku menghela nafas lega akhirnya aku terima ketentuan-Nya kerana aku tahu hanya DIA yang mampu mengubah segalanya, aku perlu siapa sebenarnya aku ketika ini yang hidup di bumi Allah Maha Kaya ini, sesungguhnya kesyukuran itu aku perlu panjatkan pada-Nya selalui..

No comments:

Post a Comment